Görev ve Yetkiler
24 Aralık 2019

                                                          KALİTE YÖNETİM BİRİMİ

TEMEL İŞ, SORUMLULUK VE YETKİLER:
1İl Ambulans Servisi Başhekimliği Kalite Yönetim Sisteminin Sağlık Bakanlığı 112 Sağlıkta Kalite
Standartları’na (SKS) uygun olarak hazırlanması, uygulatılması, düzenli olarak değerlendirilmesi, düzeltici
faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, SKS için gerekli eğitimleri Eğitim Birimine bildirilmesi ve kalite
sistemindeki gelişmelerin uygulatılmasından sorumludur.
2. Kalite Yönetim Sistemi’nin İl Ambulans Servisi Başhekimliği’ ne uygun olarak kurulmasında görev almak
ve sistemin işletilmesi ve geliştirilmesinden sorumludur.
3İl Ambulans Servisi Başhekimliği’ nde Kalite Sisteminin mantığını benimsetmek, yürütmek ve devamlılığını
sağlamak için gerekli prosedür, talimat, form, görev tanımı ve diğer dokümanların hazırlamasından
sorumludur.
4. Kalite Yönetim Sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için herhangi bir ihtiyaç olduğunda üst yönetime
rapor eder.
5Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili dokümanların (prosedür, talimat ve formlar vb.) yayınlanmasını,
güncelliğini, sürekli kullanılır olmasını ve kontrolünü sağlar.
6Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını başhekim ile birlikte değerlendirir.
7Öz Değerlendirmeleri yönetir ve hizmet sunumuna yönelik istatistikî bilgileri değerlendirir.
8Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda üst yönetim ile görüş alış-verişinde bulunur.
9. Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıları organize eder.
10. Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili aksaklıklar ve eksiklikler hakkında üst yönetime bilgi verir.
11. KKM ve ASHİ’ lerden gelen her türlü formu ilgili birimlere ulaştırır. Her türlü Düzeltici Önleyici
Faaliyetleri onaylar, takip ve kontrolünü yapar.
12. Dış kaynaklı dokümanların güncelliğini takip eder, birimlerde en güncel olanların kullanımda olmasını
sağlar.
13. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı
tarafından yayınlanan 112 Sağlıkta Kalite Standartları ile ilgili güncellemeleri ve değişiklikleri takip eder,
gerekli çalışmaları başlatır ve Başhekime bilgi verir.
15. Kalitenin arttırılması ve korunması yönünde kalite yönetim sistemi içerisinde belirlenen görevlerini yerine
getirir.
16. Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının kayıtlarını tutar.
17. Dokümanların güncel hallerinin birimlere dağıtımını yapar.
18. Revize edilmiş dokümanların birimlerde kullanımını engellemek için toplatır.
19. Revizyon görmüş dokümanların yeni hallerinin birimlere dağıtımını yaptırıriptal edilmiş nüshaları
birimlerden alır ve bir örneği dışında hepsini imha eder.
20. Tüm dokümanların, Dokümanların Kontrolü Prosedürü’ ne uygun olmasını sağlar.
21. Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları ile ilgili konularda toplantıların duyurusunu ve hazırlığını yapar.
22. 112 Sağlıkta Kalite Standartlarının takibi için kurulan e-mail ağı çerçevesinde e-postaları
kayseri112kalite@gmail.com adresinden her gün kontrol eder.
23. Hasta Hakları ve Güvenliği, Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Birimleri ile ortak yürütülen çalışmalarda görev
alır.
24. Kalite Yönetim Birimi görevleri ile ilgili kanun, yönetmelik, yönerge, genelgeleri takip ederek gerekli
güncellemelerin yapılmasını sağlar.
27. Başhekimlikçe kurum çapında yapılacak değerlendirme çalışmalarına katılır.
28. Denetlemeler öncesinde gerekli evrakların hazırlanmasını sağlar.
29. Kalite Yönetim Sistemi faaliyetlerinin oluşturulması ve yürütülmesinde görev alır